Reklama na autobusach jest dobrą strategią marketingową na miarę XXI wieku. Taki innowacyjny przekaz pomaga kreować pozytywny wizerunek firmy, produktu bądź danej usługi. Bardzo korzystne jest to, że na reklamie można umieścić wszystkie potrzebne informacje, które w szybki sposób mogą zostać zapamiętane, np. przez pasażerów pojazdów. Zatem warto odpowiedzieć sobie na pytanie: co powinno znaleźć się na reklamie. Otóż, konieczne jest, aby pojawiło się tam logo firmowe, adres, numer telefonu bądź adres e-mailowy. Reklamy mogą być umieszczone w środku jak i również na zewnątrz pojazdu. Zarówno jedna jak i druga forma cieszy się dużym powodzeniem. Reklama na autobusach zlokalizowana na zewnątrz pojazdu może mieć duży wymiar. Dzięki temu będzie widziana przez przechodniów nawet z dużych odległości. Ważne jest również tło, na jakim umieszczone są informacje oraz cała szata graficzna.
Reklama na autobusach – co warto o niej wiedzieć?
Reklama w autobusach najczęściej pojawia się w formie czytelnego plakatu, który może być umieszczany bezpośrednio na szybie. Co ważne, plakaty są zabezpieczane specjalną folią, która zabezpiecza reklamę przed promieniami słonecznymi. Przezroczysta folia jest niewidoczna gołym okiem, a jednak pełni ważną rolę ochronną. Przy projektowaniu treści i grafiki trzeba pamiętać o wyborze chwytliwego hasła oraz atrakcyjnej grafiki. Dużą popularnością obecnie cieszą się krótkie hasła, zapadające szybko w pamięć. Mogą one być nieco żartobliwe wówczas łatwiej są zapamiętywane i milej kojarzone. Warto pamiętać, iż dobrze dobrana treść będzie miała wielu zwolenników.
Nowoczesna forma reklamy
Reklama w autobusach często spotykana jest w gablotach. Takie rozwiązanie wyróżnia się dobrą prezencją. Zazwyczaj ulotki i gazetki umieszczane są w ten sposób w formacie A3. Miejscem gablotek są szyby. Zatem reklama umieszczona w tym miejscu będzie widziana przez wszystkich pasażerów. Z takiego wariantu można skorzystać w komunikacji miejskiej, transporcie podmiejskim oraz w transporcie międzymiastowym. Druk umieszczany na plakacie i ulotce musi być odporny na działanie wilgoci, jaka może panować w pojeździe. Papier musi posiadać grubszą gramaturę, dzięki czemu tak łatwo się on nie rozerwie w dłoni. Grubszy papier będzie też dawał lepsze walory estetyczne. Materiał z jakiego wykonana jest reklama powinien być również odporny na zabrudzenia. Reklama na autobusach może być umieszczona za pośrednictwem tej strony: https://autobox.com.pl/
Cyfrowa reklama w autobusach
Ekrany LCD stanowią w dzisiejszych czasach podstawowe wyposażenie wnętrz pojazdów komunikacyjnych. Są one zatem dobrym źródłem nośnika informacji. Na takich ekranach coraz częściej pojawiają się spoty reklamowe. Kilkunastosekundowe spoty przyciągają uwagę pasażerów. Treści umieszczane na ekranach mogą budować pozytywny wizerunek firmy. Komunikacją publiczną obecnie przemieszcza się wiele osób. Wśród tych osób może znajdować się potencjalny klient który po zobaczeniu reklamy będzie chciał skorzystać z usług wyświetlanych na monitorze. Reklama w autobusach może być ceniona za walory estetyczne oraz nowatorską formę przekazu i odbioru.